måndag 5 november 2007

Personlighetstest

Gjorde nyligen ett "Myer-Briggs Type Indicator"-test.. det ni!! ...visst är det så att ju längre och krångligare namn man sätter på en grej desto viktigare är den?

Ska citera:
"Instrumentets teori grundas på den schweiziske psykoanalytikerns C G Jung teori och erfarenheter." (är det bara jag som har problem med uppbyggnaden av den meningen??) "Utgångspunkten är att vårt beteende styrs av hur vi uppfattar vår verklighet och hur vi fattar beslut utifrån denna verklighetsupfattning." blablablablabla...

Jag är iaf en ENTP-personlighet.
Extraversion - Uppmärskamheten främst riktad mot yttervärldens människor och ting.
Intuition- Tar in information via det "sjätte sinnet" och ser det möjliga.
Tanke - Fattar beslut grundade på logik och objektivitet.
Perception - Föredrar att leva på ett flexibelt och spontant sätt.
blablablabla...

Sedan förljer 4 A4-sidor om vad detta innebär egentligen... jag sammanfattar: Skitbra helt enkelt!! *skratt*

...detta test handlar kanske mer om hur man ser sig själv snarare än hur man faktiskt är, eftersom vi skulle svara på frågorna själva. För att få en mer korrekt bild så kanske man skulle låta andra runt omkring en också göra ett test på hur de uppfattar personligheten... men det var ändå kul att läsa resultatet :)

Om ni är nyfikna kan ni läsa mer om testet
här.

4 kommentarer:

Lena S sa...

ENFJ är jag. Feeling och Judgeing. Se 21 Juni på min blogg. Men det du säger är rätt intressant i sammanhanget - man svarar ju som man själv tycker. Man skulle ha ett utomstående test att jämföra med? Fast då får man ju lika många svar som det finns människor man känner. Kanske. Om inte annat vre det intressant att se var kommunikationen brister liksom, mellan ens eget huvud och folks tolkningar....

Helena sa...

Hahaha...ja precis!

Kleverboi sa...

Jag kan bara konstatera att oavsett hur du är som typ på ett test så.... Är du min typ ;) 100% rätt på allt!

Jenny. sa...

ENTP jag med, jag gjorde testet på Nennes blogg i juni, men jag fick bara 1% thinking hahahaha! :)