fredag 28 december 2007

Länge sedan sist...

Jag har inte skrivit på ett tag. Det beror inte på att det inte har hänt något på sistone, tvärt om! Jag har haft fullt upp och är så trött när jag väl är hemma att jag inte orkat uppdatera bloggen.

Julaftonen började jag och Världens-Bästa-Stefan med att gå på gym :) Jag gick på pump och Stefan spelade squash. Resten av dagen fylldes med matlagning, godis, julklappar, sällskapsspel och mys.

På annandagen så var vi bjudna på husvärmarfest. Niklas och Ida hade renoverat och gjort fanstastiskt fint! Vi minglade, åt plockmat och jag testade Singstar för första gången. Det var skitkul!! ...men svårt, eftersom man inte får improvosera, waila eller fläska på med vibratot för då tolkar spelet det som att man sjunger falskt. Måste köpas in och övas på :) ...men vi väntar ett tag med det eftersom vi hört att det ska komma en Singstar med trådlösa mikrofoner i januari!
Framåt tiotiden drog vi vidare ut på Johanna. Jag hade jättekul, men det var sjukt mycket folk.
Började jobba 8 morgonen efter och var väl inte helt på topp, men överlevde.

Jag har jobbat på Stadium i mellandagarna, men fick en ledig dag idag och gav mig ut i mellandagsvansinnet. (Trots att jag hävdat att jag inte gör sådant längre, eftersom jag inte gillar hur folk beter sig.) Jag har faktiskt gjort riktig bra klipp idag :)
Jag shoppade en fuskpäls från BikBok, underkläder, en nyårsklänning, yogakläder och ett par vinterskor från Björn Borg. Jag hade fått en del presentkort som jag passade på att använda.
Jag känner att jag måste nämna en grej som gjorde mig ....konfunderad.. Jag provade kläderna i den storlek jag är van att köpa - Large, men fick hela tiden gå och hämta en mindre storlek. Jackan och klänningen i Small, yogabyxor i storlek 36 och yogatopp i storlek 34... Alla kläder är köpta på olika butiker också. Jag var under intrycket att jag tryckt i mig en hel del i jul... Gör det kläderna större nu eller? Jag har inte gått ner så mycket i vikt för att förklara et sådant stort storlekshopp... klagar inte, tycker bara att det var lite konstigt.

2 kommentarer:

Lena S sa...

Å, vilka fina grejer du hittade då. Visst är det kul när man helt plötsligt köper något i magiska storleken 36? :-D Kan förgylla en hel vecka.

Gott nytt år passar jag på att säga!

Kleverboi sa...

Ai shiteru!