måndag 25 juni 2007

På order av SjörövarJenny

Jag har fått order, av piraten med stort P, att blogga mer.. och eftersom jag är känd för att inte ha någon egen vilja gör jag som jag blivit tillsagd *skratt*

Har faktiskt varit ute på havet i flera dagar... jag ser ut som en fräknig kräfta, men det bjuder jag på! :)

Hade världens mysigaste/roligaste midsommarhelg! Jag testade åka wakeboard (utan att lyckas, men jag ska jävlart klara det innan sommaren är slut!!) och gummiballa (med bättre resultat), åkte båt, umgicks med trevligt folk (även om jag kanske hade önskat att det skulle ha varit barnfritt men men..), käkade sill-lunch, grillade och tankade sprit hela helgen! hade dessutom toppenväder! Nästan ingen vind och typ 25-30 grader...nice!

Kom hem och ställde mig på vågen.... vart inte peppad kan jag lungt säga. Jag har dessutom nu kunnat konstatera, bortom allt tvivel, att jag är en tvättäkta "sockeroholic". Arkiverar informationen under Bra Att Veta och återgår till att äta nyttigt igen (trots att jag inte kan tänka på något annat än godis just nu) *tycker faktiskt lite synd om mig själv*

Vill oxå passa på att utföra en VARNING! för de nya poppade/bakade chiopsen från OLW och Estrella (7%/9% fett) De innehåller mycket mer socker än vanliga chips!! Och det är socker och fett i kombination som gör en fet... ska kanske göra ett inlägg om principen bakom det senare... eller inte.

4 kommentarer:

Lena S sa...

Det går absolut inte att känna igen dig på en enda fläck alls över huvud taget. På bild alltså. Jag är i positiv chock. Nu ska jag stirra lite till. Hahaha. Hur är detta möjligt? Jag blir så nervös när jag inte förstår.

Jenny. sa...

Tjena kräftan! Snygga tuttar! ;) Det är som vanligt det... Tack för att du bloggar så jag har mer att läsa på nätterna. Sitter o gör ett dokument i egenskap av toastmaster här..." Helenas bröllop" heter det. Låter dt inte som en typiskt ljuv svensk visa?? Finemang sa jag.

Jenny. sa...

När var du sådär tok-fabuolus förresten och varför var inte jag med??

Helena sa...

Haha...tack tack!

Ingen aning faktiskt...*förvirringen är total* Det var iaf innan min underbara viktminskning på 3 kilo :)

Jag tycker att allt med Helena i låter magiskt ;P