tisdag 25 mars 2008

Slalom

Var iväg och åkte slalom i Bygdsiljum igår. Det var första gången jag åkte på säkert 10 år! Sist jag åkte hade carvingskidan precis kommit och jag hade aldrig testat ett par sådana.
Jag vet inte riktigt varför jag inte har åkt på så länge... jag var riktigt vass och har alltid tyckt att det är skitkul... *fundera grubbel grubbel*

Vädret var fantastiskt och backarna är varierade, så det finns något för de flesta.

Jag hyrde hela utrustningen för 150 kronor (billigt som tusan), men jag fick nöja mig med ett par riktigt gamla skidor som i ärlighetens namn sög. Efter någon timmes plåga gick jag och kollade om de fått in några carving och bytte. Det var ju helt sjukt. Du behöver inte vara bra för att åka snyggt med ett par carvingsidor. Jag måste köpa ett par.... men först ska jag investera i ett par pjäxor - här ska åkas!!

2 kommentarer:

Lena S sa...

Precis samma upplevelse som jag hade ute i Järvsö! Hade inte åkt på 10 år minst. Fast jag hyrde bra skidor, uppenbarligen. Såna där "nya" som är strömlinjeformade eller var man ska kalla det...inga av äldre modell i alla fall. Och visst är det kul? Man kan leta på blocket, folk kanske byter utrustning ofta.

Helena sa...

Har hittat lite grejer på Stadium. De har en bra rea just nu... men det blir ändå runt 3000... :/