lördag 9 februari 2008

Melodifestival!

Äntligen är den härliga, underbara, fantastiska, glittriga och galna tävlingen här igen!
Men vad!?!
Jag kräver att få höra samtliga bidrag som skickades in i år! Jag misstänker att de som valt ut årets bidrag är mutade, fulla och höga... Jag menar.. "I love Europe"?? Va?!! Är det ett skämt? Jag skrattar ju i alla fall...

Varför hade inte Velvet en bättre låt? 5 låt/textskrivare = för många kockar. Hon kom ju inte ens ner på versen juh!


Brandur sjöng riktigt bra, men någon måste ju göra om arret... jazzsång och melodi, men med glättigt balladslisk-komp...


..måste nämna "I love Europe" igen... guuuuuud så pinsamt! Va?!! Va???? Va!!? Sliskleende, tummen upp och Europas flaggor...???

Har de bara dåliga bidrag kan de göra färre delfinaler eller lägga ner tävlingen.

Missförstå mig rätt... jag älskar Melodifestivalen och jag älskar att hata Melodifestivalen :)

Till sist vill jag bara säga att Arja Saijonmaa och Lasse Berghagen som superskurkar är GENIALISKT!!! Skrattade så jag grät. Cirkelsågar gjorda av guldplattor... need I say more?

2 kommentarer:

Blomster sa...

Du har mina sympatier kan jag meddela!! Mina tankebanor snurrar åt samma håll som dina, jag klarade inte heller av den där smöriga gubben vars namn börjar på C.

Lena S sa...

Ja, Arja och Lasse visar var skåpet ska stå minsann. Det är ju väldigt....osvenskt på nåt sätt, att göra ploj på det där sättet, är det inte? Ku-u-u-ungligt.