lördag 9 februari 2008

I väntan på bussen

Idag när jag skulle åka hem från jobbet blev jag antastad av ett fyllo.

Klockan var bara strax efter fyra så jag antar att han var ett proffs på sprit och dess överkonsumtion. Han visade även på fantastiska pervotendenser genom att vilja stämma träff, inte kunna ta ett nej, stinka sprit och tafsa kraftigt.


Det vart ganska obehagligt.

Jag hann tänka två saker samtidigt som jag önskade att kön skulle röra sig snabbare så att jag kunde fly in i bussen. Det ena handlade om att det var lite synd om honom (detta tänkte jag innan han visade på sina pervotalanger) och det andra handlade om att om han la ett finger på fel ställe så skulle jag bryta det, hans näsa samt bägge knäskålar och om jag hade tid innan bussen skulle avgå så skulle jag plantera hans "privates" så högt upp i hans egen "derrier" att han skulle bli tvungen att pissa genom naveln.
Istället
gav jag honom en liten tackling eftersom han inte tänkte flytta sig innan jag tackat ja till en "date på lilla kina", vilket jag inte riktigt kände för, och tog mig in i bussen utan att behöva passera fängelse. Väl där inne säger en vansinnigt vacker muslimsk kvinna:
- Gud vad hemskt. Vilket tålamod du har!
- Tack, men vad skulle jag göra då? svarar jag automatiskt samtidigt som jag undrar om hon skulle tyckt samma sak om hon vetat vad jag tänkt.
Hon skakar förundrat på huvudet.
Busschauffören ringer polisen.
Jag går och sätter mig och funderar på om jag har blivit snäll på äldre dar...?

1 kommentar:

Lena S sa...

hahahahaha....vuxenpoäng!! :-P