söndag 11 mars 2012

Nu får det vara nog

Det började med att jag hade mycket att göra. Orken räckte inte riktigt till och höstmörkret gjorde sitt till och jag prioriterade helt enkelt bort löpträningen. Jag vet, det är dumt av så många anledningar. Den främsta av de anledningarna är att löpning ger mer energi.
Sedan blev jag sjuk i nästan två månader - kanske en förjd av att jag inte tränat, who knows.

Men nu får det vara slut på det här. Jag mår inte bra, har gått upp i vikt och tröstäter eller tristessäter istället för att röra på mig. Nu sätter jag ner foten.

Det kommer inte att bli lätt. Jag har inte rört mig på över 4 månader och jag har inga illusioner om att löpningen kommer att vara ren glädje, som det var när jag vägde 62.

Så, inget mer godis. Inga chips eller andra snacks och ingen läsk. Det är socker-o-holiken i min som kräver sådana saker, egentligen tycker jag inte ens att det är gott. Det blir några dagars helvette när kroppen detoxar, men efter det borde jag inte ha några problem.

Så här är läget idag:
Vikt: 72 kg
Astma: Ja
Storlek: 40 (och inga kläder sitter bra)

Uppdate: När jag känner för det, men minst en gång i veckan.

Anledningen till att jag lägger ut det på bloggen är att jag behöver piskan av att folk håller koll på mig, åtminstone till en början.

Nu ut i spåret.

Tjing!

Inga kommentarer: