tisdag 20 september 2011

Sjuhäradskött, Västra Götaland

Jag vill tipsa om något jag hittade i Sverigeguiden. 26 aug 2011.

Sjuhäradskött, webbutik

Nu går tio gårdar i Sjuhärad ihop och startar den ekonomiska föreningen Sjuhäradskött som erbjuder närproducerat kött från egna gårdar.

Djuren utfodras nästan uteslutande med hemmaodlat foder eller på fritt bete.

Styckning sker på Limmareds Säteri och köttet hängmöras i minst 10 dagar.

Försäljningen startar i september och beställningar görs på föreningens sajt där kunden kan välja vilken gård köttet ska komma ifrån.

Janne Petersson är ansvarig för försäljningen. Tel: 0708-290 940.


Läs mer och beställ på http://sjuharadskott.se/



Jag tycker om att veta varifån köttet som jag äter kommer. Jag tycker också om att veta att (i detta fall) korna fått bra mat och fått beta fritt. Dessutom är det mycket bättre för miljön att köpa närproducerat. Så, stöd initiativ som dessa!

Once you go närproducerat you never go back.

1 kommentar:

Helena sa...

Jag insåg just att det var problem med länken jag lagt upp. Har korrigerat detta nu :)