torsdag 18 augusti 2011

Intressant!

Och väldigt kul att så många läser mina inlägg om tillsater i maten, farliga e-ämnen, biverkningar och om hur livsmedlsindustrin försöker lura kunder genom att t.ex. använda jäst som innehåller smakförstärkare istället för rena smakförstärkare och därigenom slipper skriva ut e-nummret på innehållsförteckningen... Jag tycker att det är mycket glädjande att fler och fler får upp ögonen och ser sambanden mellan maten vi äter och många av de hälsoproblem som omger oss idag.

Jag vill tipsa alla som läser om en film som heter Food inc. som handlar om matindustrin. Jag lovar att ingen som ser den kommer att bli oberörd. Det finns så mycket som vi kan göra tillsammans för att vända trenden. Här är en trailer (jag kommer nog att återkomma till filmen framöver och kanske lägga in fler klipp):


Inga kommentarer: