söndag 25 maj 2008

Superhelg!

I helgen har det varit fullt upp. Jag jobbade på lördagen, sedan blev det att åka sportbil och hälsa på vänner.

På kvällen var det så klart bara att bänka sig framför TV:n och Eurovision 2008. Jag måste säga att det fanns en hel del bra låtar i år och framför allt riktigt bra sångare/sångerskor. Jag gillade Sveriges bidrag, men tyckte kanske att hon gjorde ett lite energifattigt intryck - kanske ett resultat av för lite mat och sömn, om man ska tro skvallerpressen. Jag älskade Ukrainas "Shady Lady" och diggade Finlands "Missä miehet ratsastaa" - den killen kunde sjunga!
Kvällens bottennapp stod Tyskland, Spanien, Frankrike och Polen för. I övrigt tycker jag att Sverige borde ha placerat sig bättre än Greklands rosa marängpuff.








Idag har vi planterat jordgubbar och pysslat i trädgården, softat i solen, åkt sportbil, hälsat på vänner och ska avsluta kvällen med grillning :)

2 kommentarer:

Lena S sa...

Låter som en kanondag! Själv har jag mest haft ångest inför stundande avslutningsdag med pianokomp, haha. Men allvarligt - Shady lady???!?! WHAT???? :-D

Helena sa...

Jag gillar hennes utstrålning ;P