onsdag 15 juni 2011

Det ljuva..

Mitt liv är fullt av fantastiskt underbara människor och händelser just nu :)
Jag älskar känslan av att det är mycket som händer (även om det kanske är lite väl mycket just nu).

Jag har, av olika anledningar, funderat mycket på det jag gått igenom i mitt liv (kanske naturligt eftersom jag fyller år idag) och hur jag är som person. För er som inte vet det så har jag lidit av svår depression och kraftig ångest som jag sakta men säkert tog mig ur med hjälp av kognitiv psykologi och beteendeterapi. Jag kan dock ibland känna hur ångesten kommer krypande och jag får svårt att vara närvarande i nuet... Det är en konstig situation när jag vet att jag har så mycket att vara glad över men jag liksom inte riktigt når ut. Jag är typ som ett flöte med för tungt sänke - jag ligger och guppar precis under ytan och kommer bara upp då och då när det kommer en våg. Då ser jag helt plötsligt allt klart och värmen kommer över mig. Jag är aldrig deprimerad längre, men jag för en ständig kamp mot "den onda apan i min garderob" (ni som har sett Family Guy förstår vad jag menar, ni som inte har sett Family Guy - se Family Guy!). Känslan, för mig, kan jämföras med att sakta spänna en fiolsträng hårdare och hårdare inuti kroppen och tankarna får svårt att ta fäste... Men nu får det vara nog! Detta ska bli året då jag bankar skiten ur apan och skickar ut den i rymden på en enkelbiljett. 25 år får räcka.

Nu lät det som att jag mår dåligt just nu, men det gör jag inte :) Jag är lycklig, älskad och nyfiken på vad som ska hända här näst. Detta är Helena 3.5!! Uppgraderad och bättre på alla sätt.

Inga kommentarer: