torsdag 31 januari 2008

Folk..

är inte riktigt kloka.
En sann berättelse, tagen ur mitt liv, som bekräftar mitt påstående:

En kvinna ställer sig vid en låda med handskar och frågar om de är vattentäta. Jag svarar att de inte är vattentäta, men vattenavvisande och om hon vill ha vattentäta handskar så finns de där borta, samtidigt som jag vänder mig åt det håll jag pekar. När jag vänder mig mot henne igen har hon stoppat en av handskarna i munnen! (Det är alltså en vuxen kvinna jag snackar om)
Innan min hjärna hinner greppa vad det är som händer tar hon upp ännu en handske och stoppar även denna i munnen (dock inte samtidigt som den första). Nu har min tankeprocess hunnit ikapp och jag utbrister:
- Ursäkta... slicka inte på vantarna.
På detta svarar hon:
- Nähä, men den här verkar bättre än den.
Sedan kastar hon tillbaka bägge vantarna i lådan (som är full med handskar så det är omöjligt att veta vilka det var hon hade slickat på) och stolpar bort mot de handskar som jag hänvisat till innan hon beslutat sig för att "testa" vattentätheten med sin saliv.

Slå den om ni kan!




4 kommentarer:

Anonym sa...

OMG! Finns det sådana människor?! Jag vet inte ens vad jag skulle ha gjort om jag hade varit du i den där situationen, så sjukt!

Helena sa...

Haha....ja helt sjukt.. och man måste ju vara trevlig - "kunden har alltid rätt"

Blomster sa...

hehe, det kanske var någon av mina "klienter". Alltså en vuxen begåvningshandikappad, det är ju inte alltid det syns på personen! De kan vara som stora barn! :)

Lena S sa...

Har aldrig hört något liknande...jag är stum...